Friday, September 18, 2020

Cu lumea toată înainte

Doi ani înseamnă 730 de zile, iar dacă luăm în calcul că 2020 a fost un an bisect socoteala ne arată că de 731 de zile suntem aproape neîncetat împreună. Nu mai număr și orele și minutele pe care le cuprinde această perioadă, dar aș vrea să știi peste ani, dragă Tudor, că în fiecare dintre acestea am făcut tot ce am putut ca să învăț să fiu (și) mama ta. Căci da, te-ai dovedit atât de diferit față de ce știam sau, mai bine zis, credeam că știu...


Nu e vorbă, denumirile tuturor utilajelor de pe un șantier în toată regula nu par imposibil de aflat din cărți. Am urmărit împreună sute de dube, de escavatoare și picamăre și malaxoare și cilindre compactoare, dar ce zic eu... basculante și cisterne și remorci sau platforme... care m-au făcut să înțeleg, cu uimire, că pasiunile noastre pot fi, uneori, programate genetic.

Însă, în tot timpul ăsta, am mai învățat de la tine forța și determinarea și toate felurile în care poți spune "da". Când te-am cărat după noi pe munte, pe cărări un pic prea abrupte pentru piciorușele tale, ți-ai spus singur "Poți, Dede, poți!", stârnind în jur o grămadă de zâmbete pentru cât de hotărât urcai.
Am învățat și despre cum un om mic la stat te poate privi în ochi cu claritatea cuiva care are cel puțin aceeași experiență de viață cu tine, deși abia începe să învețe să folosească bine cuvintele, să recunoască literele și cifrele.

Și am mai învățat despre cum îți poți cere drepturile fără jenă, pentru simplul fapt că ți se cuvin. Căci, pe lângă noi, părinții, ai avut alături și surorile, cu care îți măsori adesea puterile și față de care tot încerci să înțelegi cum e mai bine să te poziționezi ca să ai și tu locul tău în casă.

Mi-ar fi plăcut mult să putem afla împreună și despre prietenie, dar ultimele luni nu au fost cele mai potrivite pentru socializare.
Îți doresc ca în următorul an lumea să revină la un normal care să ne dea voie să lăsăm doar supereroii cu măști pe față, să ne putem îmbrățișa fără teamă, iar cele dintâi prietenii să se lege, ca pe vremuri, la grădiniță.

Să continui să te uiți la toate cu uimirea unui mare călător la început de drum, cu tot timpul înainte. La mulți ani plini de descoperiri, Dede!

No comments:

Post a Comment